fredag, augusti 24, 2007

Redovisning av "Gräddfrågan"

Resultatet av min lilla vetenskapliga enkät:

Vilken grädde köper du?
Vanlig vispgrädde - 12 röster (54%)
Ekologisk vispgrädde - 5 röster (22%)
Matlagningsgrädde - 3 röster (13%)
Låglaktosgrädde - 3 röster (13%)
Grädde direkt från bonden - 2 röster (9%)
Annan grädde - 3 röster (13%)
Ingen grädde alls - 5 röster (22%)

22 personer har röstat! Tusen tack för era röster!

Jag är glad att så många som 5 av er köper ekologisk grädde, men vi kan bli fler. Lite avundsjuk på er som kan köpa grädde direkt från bonden är jag, tror inte det finns möjlighet till det här i min närhet. Får nog undersöka det lite närmare!

(Det är ingen idé att försöka summera procentsatserna, för det blir långt över 100%. Jag tror det beror på att var och en kunde rösta på flera alternativ.)

Länk till första inlägget om "Gräddfrågan" hittar du här!

2 kommentarer:

Thomas sa...

Halloj !

Alltid kul med lite udda omröstningar (tolka mig rätt) och ibland kan man få fram intressanta resultat :-)

Jag vill också passa på att tillönska en riktigt trevlig & skön helg !

Varma hälsningar, Tierra

K sa...

tierra:
Tycker det är kul att man kan få svar på sånt man själv funderar över. Seriöst eller inte spelar väl ingen roll ;-)

 
- -