söndag, september 10, 2006

Tarmvred på gång?

Natten har varit besvärlig. Uppblåst mage och ingenting vill komma ut. Har inte haft någon smärta, men det beror ju på citodontabletten.

På morgonen och resten av dagen har jag lyckats få ut en del, men inte mycket. På menyn har det stått endast lite vatten och ett par skedar pulvermos. Törs inte fylla på om det inte kommer ut något. Så länge det kommer ut lite, är det heller ingen större idé att åka in akut. Vill gärna få de andra undersökningarna klara först. Har ingen som helst lust att göra en akutoperation just nu. Har jag kämpat på under sommaren, så känns det så onödigt att göra en akutoperation bara några dagar innan undersökningarna inför en planerad operation.

Jag vill gärna äta något, få någon god smak i munnen, men när magen är som en ballong är det inte så lätt att stoppa ner någon mat. Blir det helt stopp kommer det upp säger dom, men jag kan ju inte spy längre. Det finns ju ingen magsäcksmuskel som kan trycka upp det som ska ut. Hur blir det då?

Mest frågor men få svar. Jag har ju inte direkt någon granne som är i samma situation. Tänk om det hade varit diabetes eller något annat som är vanligt. Fortfarande många frågor säkert men också många fler som kan ge svar eller tips.

Inga kommentarer:

 
- -