onsdag, september 20, 2006

Läkarbesöket

Dagen efter läkarbesöket. Blev jag klokare? Både jag och nej. Någon akut operation är i alla fall inte aktuell, vilket är jätteskönt. Någon förklaring vad smärtorna beror på fick jag däremot inte. Vad gör man när en väldigt erfaren professor på ett av våra större sjukhus inte har någon bra lösning på min sjukdom?

Den största anledningen till operation bör vara att polyperna börjar blöda ännu mer, så det krävs blodtransfusioner. Så har det varit inför de andra operationerna. Då har blodvärdet har pendlat mellan 60-80, och för att hålla det så har jag fått 3-4 påsar blod var annan vecka. Om tarmvreden fortsätter och blir en gång i månaden bör man också fundera på operation. Men även om jag opereras för det finns det ingen garanti att det blir bättre, det kan till och med bli sämre!

Eftersom jag är opererad så många gånger tidigare vill jag nog "spara" kroppen för en mer akut situation. Vad som händer nu vet jag inte. Får försöka ta tag i att läsa böckerna Vem är det som bestämmer i ditt liv? och Att leva ett liv, inte vinna ett krig . Att leva i nuet, att göra det man kan för tillfället, acceptera situationen - det är nog vad som gäller framöver.

Inga kommentarer:

 
- -