fredag, augusti 04, 2006

Nytt balkonggolv och en trädgårdssoffa

I går var det snickardag. "Vi" (min man som snickare och jag som fotograf) har börjat byta ut balkonggolvet på den ena balkongen. Det förra började bli så dåligt på vissa ställen så det fanns risk att rasa igenom. Ett till snickarprojekt har påbörjats. Jag har för många år sedan sparat en ritning på en trädgårdssoffa och äntligen har den påbörjats. Med lite sammarbete även på soffan kanske den blir klar under helgen. Just nu funderar jag över vilken färg den ska få. Grönt är en av mina favoriter, så det är inte helt omöjligt att det blir det.

Fortfarande förmiddag och jag har redan tagit en tablett för att få stopp på magen. Det känns inte bra, men om det gör att jag slipper "bo" på toan hela dagarna får det lov att bli så. Till lunch idag ska jag prova laxbiffar och tomatsallad. Som vanligt gäller det att äta medans magen håller sig lugn.

Ta vara på din dag och gör det du kan av den!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Du brukar hos mig, så nu kikar jag hos dig.
Jag har läst lite i arkivet och så...Har din sjukdom nåt namn??
//Jenny

K sa...

Benign familjär polypos är väl namnet för tillfället, det har varierat under åren. På svenska är det polyper i magen och tjocktarmen. Hittills har de inte varit cancerartade, men det hindrar ju inte att de ställer till stora problem.

Anonym sa...

Jag hade fullt med polyper i tjocktarmen när dom tog bort den...Det är läbbigt.

 
- -