onsdag, augusti 30, 2006

Dagen som varit

Förutom samtalet med kirurgen har dagen varit sådär. Ett akutbesök med sonen till tandläkaren på e.m. Han fick lov att dra ut en mjölktand. Ingen idé att laga eftersom den ändå snart skulle bort. ONT, ONT, ONT - fick en värktablett när vi kom hem och sov till åtta i kväll. Dottern kom hem och satte sig vid datorn en stund, lite mellanmål och sen somnade hon framför TV´n. Det är jobbigt att börja skolan igen!

Själv gjorde jag och min käre man en god fiskgryta med potatis. Ingen smalmat direkt men GOTT!
Innehåll i fiskgrytan:
1 Paprika
2 Tomater
1 Grönsaksbuljongtärning
5 dl Creme Fraiche
400 g Hoki-filé skuren i tärningar
Salt & svartpeppar
Jag åt bara en liten portion, men vad hjälpte det. En halvtimme senare hade allt passerat och försvann ner i toan. Jag somnade drygt en timme. När jag vaknade hade även sonen vaknat och ville ha mat. Jag värmde lite fiskgryta och potatis till honom och mig. Den här gången somnade jag i alla fall inte.

Känner så väl igen mig i Smålandsindian när hon beskriver sin dag, förutom att jag inte kan spy längre. Hon beskriver sin vardag med humor och värme, trots att hon måste må fruktansvärt dåligt med alla sina krämpor. Hon kämpar på me allt möjligt dagarna i ända, jag beundrar hennes styrka! God mat kostar hon på sig också, tyvärr hinner hon oftast inte njuta av den så länge. Jag kan inte kommentera eftersom hon skriver på expressens blogg, där man måste vara inloggad. Om du som läser detta har möjlighet att kommentera hos henne, skicka med en värmande hälsning från mig, "Magalös"!

Inga kommentarer:

 
- -