tisdag, augusti 29, 2006

Nya läkaren

Har pratat med "nya" kirurgen idag. Han verkar helt OK! Lätt att prata med och det är väldigt viktigt när man är så "beroende" av hans "hantverk". Jag ska få en tid för kontroll på det stora sjukhuset ganska snart, för att se hur mycket och på vilket sätt saker och ting kan bli bättre. Troligen blir det fler läkare inblandade eftersom mag-tarmkanalen är uppdelad på övre och nedre systemet. Ungefär vid tolvfingertarmen är "skarven". För min del tycker jag att från mun och ända ut hör ihop. Det var för mycket olika sjukdomar att hålla reda på, så därför är det uppdelat.

Mitt Hb var 108, väldigt bra för min del. Det innebär att jag slipper alla blodtransfusioner innan operation. Tidigare har det blivit 3-4 påsar var 10-14 dag innan operation. För att hålla blodvärdet inom 70-80.

Inga kommentarer:

 
- -