måndag, juli 31, 2006

Dropp eller inte - det är frågan för idag.

Dagarna fortsätter lika, med hjälp av Citodon fungerar det skapligt. Jag passar på att äta så länge tabletten gör sitt. Pratade med mag/tarmmottagningen idag om hur jag ska fortsätta. Ett alternativ är att jag läggs in och får dropp några dagar så tarmen får vila. Vet inte riktigt hur jag ska göra, tråkigt att vara inlagd när mannen har semester, samtidigt är det inte så roligt att vara hemma och inte göra något heller. Tonåringarna är mest hos kompisar så för deras del spelar det ingen större roll. Om jag försöker hålla ut till nästa vecka när semestern är slut så klarar de sig själva till stor del då också.

Jag har även pratat med det större sjukhuset ang. min remiss dit. Den läkaren som har gjort de flesta av mina operationer har gått i pension, så nu blir det någon ny som får ta vid. Eftersom det är semestertider så händer inget där förrän sista veckan i augusti. Känns lite jobbigt med ny läkare, att gå igenom hela min historia igen. Hittills är det - vad jag vet - endast en läkare som har läst mina journalpärmar från början till slut. Hon är en av de bästa jag har haft!

Igår var jag faktiskt till stugan en kortvända. Jag fick skjuts av dottern på mopeden! Vilken frihetskänsla för henne - att kunna ta sig dit man vill när man vill. Behöver inte få skjuts av föräldrarna, eller gå flera kilometer till bussen som inte går speciellt ofta. Hon hade gjort en paus från kompisarna och stugan för att vara barnvakt hos småkusinerna på lördagskvällen.

Nu ska jag äta något och sedan följa med mannen och sonen till stan. Det gäller ju att passa på mellan toabesöken...

Inga kommentarer:

 
- -