fredag, juli 28, 2006

Blixt och dunder vid sjön

Jag har varit med till stugan vid sjön i går. Det blev inget bad men väl första parkett för ett ordentligt oväder - blixt och dunder runt om. Fyra vuxna och sju barn/tonåringar satt på verandan under ett plasttak. Regnet smattrade så det var omöjligt att prata med varandra.

Innan ovädret åt vi en god morotsoppa - receptet kom naturligtvis från Ilva, hon som har så goda italienska matrecept (se tidigare inlägg). Jag vilade en stund i hängmattan på verandan. Dottern åkte med kompisen till en konsert och sonen stannade kvar vid stugan med kusinerna. Jag och mannen åkte hem på kvällen till vår sjuka kattunge.

Idag har jag varit hemma med kattungen och tittat på dagens oväder på balkongen. Hon har en fraktur mellan sista ryggkotan och första svanskotan. Det enda som märks på henne nu är att svansen är ganska orörlig, för övrigt leker hon för fullt med det mesta. Vi ska avvakta en vecka till för att se om svansen behöver amputeras. Hon längtar ut nu.

"Magen" fortsätter att krångla till och från. Med hjälp av Citodon slipper jag sitta på toa 20-30 gånger om dan´ men jag hatar att ta medicin. Jag vill att det ska fungera så bra som möjligt på naturlig väg. Inte det lättaste när jag har en kropp som är stympad och inte normal längre.

Inga kommentarer:

 
- -