torsdag, juni 29, 2006

Tunntarmsröntgen... urk!

Idag har jag gjort en tunntarmsröntgen. Det blev inte något bra resultat eftersom jag inte fixade att dricka "rätt" kontrastvätska, den är vit och smakar flytande krita. Jag har hemska minnen från den sedan jag var liten och tvingades dricka den med tillsatt smak av citron eller svartvinbär. Nu finns en annan variant som är som genomskinlig flytande gelé, med lakritssmak. Det var den varianten jag fick idag. Jag lyckades få i mig ett glas av två, därefter skulle jag svälja ett pulver som skulle fylla tarmen med luft. Pulvret började lösa upp sig direkt i munnen, så det blev inte mycket som jag svalde. Undersökningen skulle ge svar på om mina tarmvredssymptom blivit värre än tidigare. Normalt sätter dom en sond i näsan och ger kontrast och pulver via den, men när man nu är en person som inte har alla organ kvar i kroppen så fungerar det inte alltid att göra som på en normal person, och då blir resultatet därefter.
Det är bara att fortsätta som vanligt, livet rullar vidare oavsett resultatet på röntgen. Vad finns det att välja på? Jag är van vid det mesta numer, känns som jag avverkar alla typer av sjukdomar som finns i läkarboken. Ny dag imorgon - har tänkt att den ska bli bra!

Inga kommentarer:

 
- -