fredag, september 12, 2008

Kantareller och strömlöst...


En bild från förra höstens kantarellplockning!


Har varit ute två timmar idag och plockat svamp. Hittade ganska mycket mot vad jag gjort förr om åren. Satt i stort sett på samma fläck och plockade i en halvtimme! Missade trots det säkert några som vag gömda i mossan. Innan jag åkte hem hittade jag några små trattkantareller också. Det har jag aldrig plockat förr. Fick lov att ringa svägerskan för att kolla att det var trattisar. Vet att hon varit på samma ställe tidigare år och plockat. Troligen kommer det många fler längre fram, men då vet jag inte om jag är hemma så jag kan plocka. Låter henne ta de som kommer...

Har en del annat att skriva också, men det får bli under helgen. Jag och mannen åker till stugan ett tag och där finns det ju ingen ström så det blir helt datorfritt. Möjligtvis att jag kan sticka lite i fotogenlyktans sken. Stickar just nu med vitt garn så det kan gå...

Önskar er alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

 
- -