lördag, september 06, 2008

EFIT 27 augusti 2008


08.52
Börjar dagen med en god kopp chokladte. Riktigt mumsigt.
Gärna med lite grädde och en liten, liten gnutta socker.


09.21
Har plockat in lite citrontimjan från min egen odling.
Tänker göra lite lax i ugnen till lunch.


10.36
Förberett laxen med citronsaft, smör, salt,
svartpeppar och citrontimjan. Allt inlindat i folie.
Ställer in i ugnen, ca 150 grader omkring en timme.


11.55
Hittade äntligen en plats i köket för den ekologiska
vitlöksflätan som vi köpte på semestern.


12.43
Dagens post har kommit.
IKEA-katalogen...


14.07
Tar fram två förpackningar av de frysta ekologiska
jordgubbarna. Gott till kvällens pannkakor.


15.25
Har varit till apoteket och köpt nya stödstrumpor.
De gamla är helt genomskinliga i hälen...


18.31
Avslutar min EFIT-dag med att slötitta på TV.
Ett matlagningsprogram på TV7, som den
här gången var på rundresa i Sverige.

Bättre sent än aldrig heter det ju. Fotona är tagna den 27 men
tyvärr har jag inte redigerat och lagt upp dom förrän idag.
Dagens EFIT-dag 6 september hoppar jag över. Förhoppningsvis
kan jag komma igen nästa gång som är den 25 september.

Andras EFIT-bilder hittar du här!

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Mildamakter sa...

Vilka läckra bilder, snålvattnet rinner ur munnen på mig ;o)
Hur har det gått med kjolen??

Anonym sa...

Här blir det tacos idag.
Får duga, ungarna älskar det.
Själv är jag mer sugen på vuxenmat.
Du vet.. kryddor tuggmotstånd potatis i någon variant och kött.
Kanske blir barnfritt här i morgon.
Kanske tar mig tid att laga kalops då:
Ha det gott och en fin fredag
Christa

K sa...

mildamakter:
Jag hoppas få bjuda dig på något gott framöver när din operation är över och livet börjar på nytt!
Kjolen är klar och otroligt skön :-)

christa:
Tacos är bra tycker jag, eftersom vi äter både kött och vegetariskt här i huset. Då får var och en plocka från den skål som passar...
Kalops åt vi i måndags (lagades på söndagen). Min och dotterns var gjord på sojabitar, mumsigt gott och görs alldeles för sällan!
Önskar dig en härlig barnfri helg!

 
- -