onsdag, februari 13, 2008

Falskt i februari

TVå skaft och hälar är klara på mina februarisockor.
Trots lite tid över för stickning, så går det faktiskt framåt med mina Februarisockor. Tycker fortfarande att det är lätt att komma ihåg mönstervarven och jag lyckades även få till hälen skapligt. Det jag inte är riktigt nöjd med är resåren. Borde ha använt stickor 2 där, men nu tänker jag låta det vara som det är...

Tipset att använda ett enfärgat garn tycker jag var bra. Dottern som tingat sockorna har även godkänt den "hockey-blå"-färgen.

Tänk vilket sticka-sockor-proffs jag kommer att vara när december månads sockor är klara! Jag som stickade min allra första socka i oktober 2007. Det roligaste av allt är att Ulrika på Stickamera är den som väljer mönster och jag har inget val, jag måste ju försöka. Hade jag själv fått välja tror jag inte att jag hade försökt med så mönstrade sockor eller ens ett mönster skrivet på engelska.

Här hos StickaMeraSockklubb´s hittar du fler sockor i samma mönster.

Inga kommentarer:

 
- -