onsdag, maj 02, 2007

Bärbart!

Att jag inte tänkt på det här tidigare!

Jag har skjutsat dottern till träningen och tagit med den bärbara. Under tiden sitter jag i bilen, med solen från sidan (så det syns något på skärmen när den går på batteri och är mycket mörkare än vanligt), en CD med Savage Garden i bakgrunden.

Jag har hunnit kolla vilka varor jag ska beställa. Enkelt! Öppna bokföringsprogrammet, ta ut en artikellista på just den leverantören, öppna ett word-dokument, se till att båda fönstren syns, sen är det ju bara att bläddra ner i artikellistan och skriva in i word vad jag ska beställa i morgon. Att jag inte tänkt på det förut! Kanske kan det bero på att jag haft den bärbara i ett halvår och att det har varit vinter och kallt, inte läge för att sitta kvar i bilen alltså. Men vad hindrar att jag går in och väntar innanför i värmen och samtidigt jobbar? Bara jag själv, ska nog bli ändring på det framöver.

Blev ju till och med tid över att spela lite Spindelharpa och blogga. Bara att kopiera den här texten och lägga in i Blogger… Super!

~ * ~

4 kommentarer:

Ella sa...

Ja tänk att man kommer på nya saker nästan varje dag ')

K sa...

ella: Tänk så tråkigt livet vore annars! Ha en härlig dag!

Anonym sa...

Man tar kontoret med sig. Det kunde få föreställa sig för bara 20 år sedan.

K sa...

matildas fikarum: Tekniken kan ju vara både utveckling och avveckling, beroende på hur den används. Just i det här fallet är det utveckling för mig.

 
- -