tisdag, november 07, 2006

Att vara

En natt med dålig sömn. Fortfarande i behov av tabletterna för att må skapligt. Trots allt blev det bara ett besök på toa under natten. Ingen förklaring vad värken beror på och då är det svårt att behandla orsaken. Vad blir det då av den här dagen?

Lite stickning på norsktröjan under förmiddagen. Nu har jag kommit ikapp det jag repade upp, men ändå inte. Nu är det ju bara bakstycket, tidigare hade jag ju kommit lika långt fast på både fram- och bakstycket. Egentligen har jag ju bara kommit ikapp till hälften, men det blir mycket bättre än det som var gjort tidigare.

Eftermiddagen ägnas återigen till datorn. Behöver lära mig mer av dataprogrammet som jag började med igår.

I vår närhet inträffade i går ett tragiskt dödsfall, så än en gång:

Lev ditt liv nu, gör det du vill och kan nu, imorgon kan det vara för sent.

Stämmer lika bra nu som tidigare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch ja.. På grund av den där olyckan har jag drömt att jag fastnade i en stor gul traktor. Visste nätt och jämt vem mannen var, men han och en av sönerna hjälpte mig loss med min bil ur en snödriva i mars i år. Den hjälpen var ovärderlig då!

K sa...

Ibland är det svårt att förstå varför vissa människor inte får leva vidare.

 
- -