torsdag, oktober 02, 2008

Dags för flötet igen...

flöte
Svårt att hålla sig ovanför ytan just nu. Orkade inte åka till sjukhuset i morse för att få järninjektionen. Har fått ny tid nästa vecka istället. Hade nog haft stort behov av järnet, eftersom hb-värdet var 97 förra veckan. Efter det har jag blött en hel del. Troligen ännu lägre värde nu alltså. Har ju själv satt gränsen till en gång/vecka för järnet så länge det är över 100. Nu när det är lägre borde jag nog gå två gånger/vecka. Sjunker det ännu mer blir det blodtransfusioner. Det vanliga scenariot inför operationerna.

Känner mig inte helt säker på operationen heller. Ska jag göra den eller inte? Vad blir skillnaden? Blödningarna upphör, i alla fall tillfälligt tills det bildats nya polyper. Risken för komplikationer ökar ju fler operationer som görs. Har ju haft problem med tarmvred efter förra operationen.

Om jag visste att allt skulle bli bra efter den här operationen, men jag vet ju att det inte är så. Jag kommer fortfarande att få lov att få järninjektioner, ha problem med att äta, orkeslöshet och nya operationer längre fram.

En ny typ av järninjektioner finns som gör att jag kanske klarar av att få dessa en gång/månad. Skillnaden är att det tar längre tid att ge, en hel dag, men jag slipper ju att åka varje vecka!

Tiden för att bestämma sig för operation eller inte krymper. Jag vet inte vad jag vill...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å så tungt det låter.

Många kramar till dig!!

K sa...

Tusen tack för dina kramar. Välbehövliga...

 
- -