torsdag, september 25, 2008

Tonårskonflikt - uppföljning

Fortsättningen på gårdagens tonårskonflikt blev så här...

Dottern är uppe med tuppen och gör sig klar för skolan. Åker med pappa ut till bussen. Jag åker till stora sjukhuset på f.m. för att få min järninjektion. När jag kommer fram vid 10 ringer dottern och undrar var jag är. Jag berättar och hon ber att jag ska höra av mig när jag är på väg hemmåt.

Jag åker hem vid 1, skickar ett sms till dottern som svarar att hon är hos mormor och morfar. (Hon vet inte var nyckeln hem är och mormor och morfar bor närmare busshållplatsen i nästa by.) När jag kommit hem, ringer jag mamma, dottern sover.

Hon är alltså inte frisk...!

Hon har väl fått krypa till korset hos mormor och erkänna att det var bra att hon inte fick/kunde åka i går kväll. Men det sitter hårt inne att erkänna det här hemma. Mormor sa något i bakgrunden när jag pratade med dottern i telefon nu på kvällen, men höjde rösten så jag inte skulle höra vad mormor sa ;-) Nu hade jag redan diskuterat det med mormor och jag hörde även vad hon sa där i bakgrunden.

I morgon har dottern en tid på vårdcentralen för provtagning. Hon har haft flera fall av halsont sedan hon hade körtelfeber för två år sedan. Vet inte om det kan vara någon effekt kvar efter det, men det är ju en sjukdom som ger biverkningar långt, långt efteråt.

Kan ju också vara en vanlig förkylning/influensa eftersom vi andra tre familjemedlemmar varit dåliga om vart annat de senaste veckorna.

Dottern sover kvar hos mormor och morfar i natt, så det blir ingen skola i morgon heller...

Inga kommentarer:

 
- -