måndag, februari 18, 2008

ONT :-(

Har tagit bort visdomstanden idag, och nu börjar bedövningen släppa...

Aj aj aj vad det gör ont! Fördelen är att det är bara under några dagar sen ska värken vara borta för alltid. Hade visdomstanden varit kvar hade jag ju haft ont lite då och då som förut. Det gäller bara att stå ut och äta värktabletter tills det har läkt. Tur att jag med akupunkturens hjälp har kunnat sänka dosen av värktabletter, så jag kan öka den tillfälligt igen.

En helt otroligt lugn och trevlig tandläkare hade jag. Han tyckte att jag hade jobbat mer än vad han gjorde... Ibland när det lät som värst så spände jag benen så de bara skakade. Usch! Efteråt fick jag ligga på en säng och ta igen mig en timme. Välbehövligt. Vilket fruktansvärt ljud det är när dom ska dela tanden. Värre än på en byggarbetsplats, där man använder hörselskydd! Hos tandläkarn hjälper det ju inte med hörselskydd. Det skulle finnas något som suger ut ljudet istället...

Köpte en förpackning med välling i helgen, så det är nog vad jag kommer att få leva på idag.

Önskar att alla ni andra får en trevlig måndagkväll!

Tidigare skrivet om visdomstanden - 1.
Tidigare skrivet om visdomstanden - 2.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att ta bort tänder är INTE roligt! Bra att du fick vila en stund efteråt.

K sa...

Fördelen med att den är borta är att jag slipper få bekymmer med den längre fram. Önskar bara att känseln kommer tillbaka ganska fort. Obehagligt att äta och borsta tänderna utan känsel i en fjärdedel av munnen... Värken har nästan försvunnit i alla fall.

 
- -