söndag, januari 20, 2008

EFIT 19 januari 2008


10.00
Jag höll på att missa årets första EFIT!
Upptäckte att det var en EFIT-dag när jag satt mig framför
datorn och började läsa vad mina Bloggvänner skrivit sen sist.
Här har vi ett tunt lager snö på gräsmattan,
i skogen är det helt snöfritt. T.o.m. fåglarna hittar
mat på andra ställen än i fågelfröautomaten.



11.00
Sömnad står på schemat idag.
Dottern vill ha något att dra för sängen så det blir mörkt när hon
ska sova. Eftersom hon sover i nederslafen på tarrsängen så går det
ju lätt att lösa med ett draperi. Hon har hittat ett svart/grått/vitt
mönstrat tyg. Hur enkelt som helst att klippa rakt ;-)





12.00
Ett foto på en "fotograf".
Dottern har gjort ett arrangemang med
passionsfrukt och citronskal för fotografering.

Allt eftersom tillkom fler frukter på fatet...

Jag fortsatte att sy sängdraperi...



13.00
En avslutande fåll på sängdraperiet...



14.00
...och ett tunt kanalband i överkant för att det ska gå lätt att dra.



15.00
En kattfröken kollar på TV.



16.00
Slötittar på TV.
För tillfället TV400´s Gene Simmons familjejuveler.
Ett liv på en annan planet, jämfört med mitt.
Trots allt föredrar jag mitt liv!



17.00
Mitt bidrag till de andras kvällsmat. Jag hackar lök och vitlök.
Kycklinggryta är inget för mig, men de andra gillade den ganska bra.
Receptet på kycklinggryta hittade dottern här!



18.00
En härlig färgklick av tulpaner.



19.00
Färdig Kycklinggryta.



21.00
En stund framför TV´n igen. Den här gången en Engelsk film: Kärlek & fördom. En glad och oerhört färgstark film. Alla dessa indiska färgglada klänningar blir man faktiskt glad av... (Tyvärr inte färgade på ett miljömässigt bra sätt! Det hade gjort mig ännu gladare.)

Det var några bilder på min EFIT-dag, nästa blir den 1:a och/eller 17:e februari.

Andras EFIT-bilder hittar du här!

Andra bloggar om: , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Inne och kikar litegranna.
Fina foton men hur såg det ut med detta du sydde då? - på plats menar jag. Har man sagt A får man visa B *s*

K sa...

micke:
Välkommen! "Efterbilder" kommer. Hon bor borta i veckorna, så det kommer att sättas upp så fort hon är på plats igen och har köpt "lina" att dra gardinen på.

Elisabeth sa...

TACK!! Ett av de vackraste ord jag vet, och som jag ger dig nu av hela mitt hjärta!!
Dina rader betyder oerhört mycket för en liten lus som mig just nu...!
Varm kram..

Anonym sa...

SKickar varma stärkande kramar till dig..
Här har dagen gått med hundprom. matlagning o.dyl.
NÅGON gång ska jag försöka ta en sån där timme för timme dag o publisera...
Ha det så gott min vän..
Kram
Auriana

Strumpstickan sa...

Ja, det är synd at många kläder och tyger färgas så ovänligt mot miljön fö de Indiska tygerna i stark cerise m.m är ju så vackra...

Hoppas de hittar en ny teknik så de starka kulörerna får leva vidare men på ett miljövänligare sätt...

 
- -