onsdag, oktober 31, 2007

Sista oktober

Övriga familjen gör annat i kväll. Jag har tittat på "Akademien för Det Okända" på TV4+. Fascinerande att kunna få kontakt med de på andra sidan. Jag tror att det är något man föds med, men som senare i livet försvinner, när man får lära sig att "spöken inte finns". Med tanke på min situation undrar jag hur många hjälpare jag har från andra sidan. Det måste finnas något kvar här på jorden som jag ska uträtta eftersom jag trots allt fortfarande finns kvar. Undrar bara vad det är...

En närbild på tänder.Försöker ladda massor av energi till i morgon bitti. Det är dags för operation av visdomstanden, som jag skrivit om här. Det är inte helt säkert att den kommer att opereras ut i morgon, det beror på tandläkaren. Först blir det röntgen innan han bestämmer om det är något som kan klaras på vanliga folktandvården.

Jag har även en remiss till käkkirurgen på sjukhuset, men det är 12 månaders väntetid dit. Fick remissen för två månader sen, så 10 månader återstår!

Det som jag är mest nervös över är vad jag kan få för smärtlindring efteråt. Det som är tandläkarnas favorit innehåller acetylsalicylsyra, och det är inte bra för mig eftersom man blöder lättare av det. Den värktablett jag tar maxdos av redan nu hjälper inte lika bra mot tandvärk. Dessutom har jag redan maxdos där och paracetamol får inte överdoseras. Enligt min tarmläkare kan jag prova med två extra tabletter av det andra ämnet som mina vanliga värktabletter innehåller. Hoppas det hjälper! Om det nu blir operation i morgon?!

Vill ni får ni gärna tänka på mig,
torsdag morgon 07.50,
när jag sätter mig i tandläkarstolen!


Till alla mina bloggvänner som har det
kämpigt sänder jag massor av kramar.

Har inte själv haft ork att kommentera hos er den senaste tiden. Läser dock alla era fina inlägg via Google Reader. Hoppas att det snart blir bättre här hemma, så jag får behålla lite mer ork till mig själv och det jag vill och behöver göra för att klara av livet (på en räkmacka).

4 kommentarer:

Lena sa...

Jag tänker absolut. Har opererat bort alla fyra visdomständerna. Det är sköönt att bli av med dem. Vad trixigt för dig med medicineringen. Jättebra att du skriver om det. Jag är tacksam för allt jag kan få veta om både det ena och det andra och att bättre förstå andra är ju en väg till visdom med eller utan just de tänderna.

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Jag tänker på dig!!! Huga, tänk om jag skulle ha varit du, då skulle jag ha rivit många mottagningar i mina dagar... Jag är ju så hysteriskt rädd för nålar och ingrepp och undersökningar... Vad du står ut med, det måste ju så vara att du är så speciell!!! Som du säger!

Stora kramar på dig, vännen min och tänk inte på hur eller när du kommenterar eller läser bloggar, du ska ta hand om dig och när du blir piggare så finns vi alla kvar här:))

Cattis sa...

Jag ska tänka på dig!
Opererade själv ut en tand i augusti med möda och stort besvär. så skönt när det är över.
Lite extra komplikationer för dig då med smärtlindringen - hoppas det löser sig med det oxå.
Kramar!

K sa...

panter:
Tack! Nu finns det chans att kolla ännu bättre med medicineringen inför ingreppet, så det blir riktigt bra.

gnällspikar och livsflanörer:
Tack! Man kan lära sig. Jag har blivit hemskickad utan undersökning från ett av våra stora universitetssjukhus när jag var barn. Jag var helt hysterisk och vägrade byta till operationssängen... Till slut visade det sig att jag snedtände på lugnande, så kan det gå ;-)

cattis:
Tack! Hoppas du mår bra igen. Jag får en chans till att gruva mig... Blir nog bra det med. Glad att tandläkaren inte påbörjade något han sen inte skulle kunna klara av!

 
- -