torsdag, augusti 16, 2007

Momselände (2) och annat

Jag fixade det! Känns bra och jag tror t.o.m. att det blev riktigt! Skattedeklarationen är lämnad via nätet och jag går vidare...

Kattherren som är på vift.Kattherren är fortfarande kvar i Paradiset - eller på väg hem. Vi har varit dit en stund varje dag, men han har inte visat sig. Eftersom han tidigare gått hem från mormor och morfar så är det inte helt otänkbart att han är på väg hem av sig själv den här gången heller. Fortsätter att kolla då och då. Svägerskan är engagerad, hon brukar kunna "se" saker ibland. Finns det någon mer som "känner" var han är får ni gärna skriva en kommentar. (Bilden går att klicka på så den blir större)

Nu blir det mycket mindre datortid några dagar framöver. Dottern får tillgång till sitt rum på måndag, så det är en del som ska fixas inför det. Packa kläder, böcker och miljoner andra saker. En byrå ska också tömmas för att ta med till hennes nya rum. Kanske tittar in då och då.

Önskar er alla en trevlig helg med mycket god mat, trevligt sällskap (direktkontakt eller via datorn), värme och sol!

8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Hoppas katten är på ingång snart.. den kanske har hittat någon liten kattkompis?

Förstår att det känns spännande för dottern... och även för er kanske?

Önskar dig också en riktigt trevlig helg.. och många kramar..


Ps. Tack du goa vän.. som finns därute och har omtanke och värme att dela med dig.. till mig! Det värmer så så mycket.. Kram igen..

Anonym sa...

Åh, en trevlig helg önskar jag dig!!! Nu blir det bråda tider med allt som ska packas och donas med... Men det är ändå skönt att vardagen rullar in, på något vis... stor kram på dig och du, jag kan tänka mig att kattherren faktiskt kan vara på väg men frågan är om han inte gör en lite avstickare på vägen.....

Strumpstickan sa...

Jag tror han är kvar på ön och tänker att ni kommer snart igen för lite sensommareldbrasa:)

Trevlig helg!

**MY LIFE** sa...

Åh va du är duktig med moms o annat siiiit som är så trist..
Tänker på dig
XENA

Anonym sa...

Skönt att ha det avklarat!
Hoppas att kissen kommer tillrätta. Vet hur nervös man kan vara.
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Mie sa...

Då önskar jag lycka till med både kissen och dotterns rum!
Och att ni får en skön helg förstås!

Anonym sa...

Hon är nog kvar vid stugan, tror jag.

Anonym sa...

"Han" menar jag.

 
- -