torsdag, juli 19, 2007

Mitt i natten

Dygnet är helt upp och ner. Natten som var sov jag hackigt, la mig tolv, vaknade till halv två, gick på toa tre och upp sju! Idag har jag sovit i flera omgångar. Mamma ringde och väckte mig en gång och jag visste inte var jag var...

Om det beror på att jag ändrat hur jag tar tabletterna eller annan orsak, vem vet? Jag tar nu två tabletter var sjätte timme, istället för en var tredje/fjärde timme. Kollade med Apoteket och det måste visst gå minst sex timmar mellan tabletterna, även om jag bara tar en åt gången.

Mannen tvingade mig till en resa med dotterns EU-moppe i går (tisdag) kväll. Jag vill ha kontroll och det hade jag inte då. Fick helt lita på att han körde OK, vilket han också gjorde! Träningsvärk hade jag väntat mig att få i dag, så som jag blåhöll mig runt hans midja ;-) men den uteblev. Vi sparade i alla fall in lite bensinpengar mot om vi hade tagit bilen. Tänk om man kunde flyga, då är det bara 5 kilometer hem till syrran, men eftersom det är vatten och broar som avgör hur man tar sig fram blir det knappa 1½ mil istället!

Eftersom livet ser ut att fortsätta (se tidigare inlägg) så har jag och mannen kollat på toa till sommarstugan. Jag fick så bra tips av Mildamakter, Bloggblad och Elisabeth på husvagnstoaletter så nu har vi kollat det lite mer. Troligen blir det en sån, med ett skynke för. Något riktigt bra och undanskymt ställe att placera den på finns inte, men dagtid får jag gå på utedasset om jag hinner dit. Nattetid så sover dom andra, så då hör ingen när jag gör mina behov bakom skynket (hoppas jag!). Länk till det inlägget här och här.

Ett försök till att sova blir det nu, det är ju snart dags att gå upp igen...

God natt alla nattbloggare och
God morgon alla ni som sov i natt!

Inga kommentarer:

 
- -