söndag, februari 04, 2007

Utekväll

Det är sällan jag är någon annanstans än hemma, men i går var jag på Pub-kväll. Dottern och några fler elever i 9:an ska åka till England. Så Pub-kvällen ingick i "samla-pengar-till-resan-arrangemang".

Välkomstdrink till att börja med, därefter bjöds det på rostbiff/lax, potatissallad, grönsakssallad och hembakt bröd. Öl/vin/alkoholfritt att dricka till. Serverade gjorde några av de elever som ska åka.

Ett liveband bestående av några elever stod för underhållningen under kvällen. Ett riktigt bra framträdande. Musik anpassad till gästerna (föräldrar, släktingar och grannar).

Att jag så sällan är ute beror ju till största delen på magen.

  • Möjligheten att gå på toa när det behövs, utan att det är upptaget, är ett problem.
  • Att inte kunna äta så mycket jag vill, utan att bli trött ett annat.
  • Att inte ha möjlighet att äta så ofta som jag behöver ibland ett tredje.
  • Att inte kunna stå en längre stund utan att få ont ett fjärde.
  • Att mina problem inte "syns" för utomstående är väl det jag minst bryr mig om, men en hel del funderar nog varför jag mest sitter och inte hjälper till så mycket. Eller också är det något som jag tror att dom tänker.
Det blev lite mycket klagande, men det är ju trots allt så det är. Av alla andra som var där vet ju inte heller jag vilka problem dom har, för alla har ju något problem, större eller mindre. Jag bryr mig inte heller om dom andra så egentligen - är det någon som tänker något om mig?

  • Hur tänker du när du är ute någonstans?
  • Funderar du varför den personen gör så/inte gör så?
  • Är det typiskt svenskt eller finns det i andra länder också.

Min kväll blev i alla fall bra, och tonåringarna gjorde ett jättebra jobb under kvällen. Dom har slitit hårt under snart ett år för att komma iväg och snart lyfter dom... Jag ska nog packa ner mig i en resväska och smyga med! Synd bara att maten i England inte är så god.

Söndag förmiddag har jag jobbat och eftermiddagen fortsätter nog lika. Planering av matsedel för veckan som kommer behöver också göras.

En härlig söndag önskar jag er alla!

~ * ~

3 kommentarer:

Mildamakter sa...

*funderar*...näe, jag brukar nog inte fundera speciellt mycket över vad andra människor gör eller inte gör, så länge som de inte utmärker sig på något vis förstås

K sa...

mildamakter: Det är nog oftast så att man tror att alla andra tycker och tänker om en. Fast själv "tycker" man sällan om någon annan...

Anonym sa...

Kul att höra att pubkvällen var trevlig. M's systerdotter var där och serverade. Tydligen gick de plus-minus-noll, men trevligheten och erfarenheten av att arrangera något dyligt kan ju väga upp en hel del.

Intressant att du frågar om hur man själv tänker på hur man uppfattar andra. Jag ska fundera på det och återkomma - förmodligen på min blogg.

(Konstigt det där med blommorna. Nästan som om de anpassar sig efter varandra.)

Ha en bra dag!

 
- -