söndag, oktober 01, 2006

Höst

bro
Nu är det första oktober - är det höst då? Ingen normal höst i år i alla fall. Min man tog ett dopp i sjön idag! Första och kanske enda gången han badar i oktober. Det var kallt att komma i men sen gick det bra, sa han. Han har visst tagit några kort som bevis, eftersom ingen mer var med. Först hade han gjort en brasa i kaminen i stugan, för att kunna springa upp och värma sig, men det behövdes visst inte.

Jag har lagt in en text till bilden efter tips från Anne-Maj. En bildtext som syns när man för pekaren över bilden. Bra för den som har problem med hörsel eller syn. Jag tror att den texten läses upp av datorn för den som är blind. (Rätta mig om jag har fel Anne-Maj!) Inte så dumt för oss andra som ser bra heller. Klicka på länken till Anne-Maj så får du veta hur man gör.

Veckan som kommer blir ganska jobbig. I morgon bär det av till frissan. Jag fick ju ett presentkort på hårbalansering, en underbar klippning som tar 1½-2 timmar! Då ska jag bara njuta.

Tisdag är det järninjektion som gäller, men jag och svägerskan ska även på en föreläsning med Sanna Ehdin - SLUTA KÄMPA - BÖRJA LEVA! Det kommer nog att bli intressant. Jag har flera av hennes böcker, men har aldrig mött henne "levande".

På onsdag ska jag träffa min kontakt på vårdcentralen och prata om livet. Efter föreläsningen med Sanna Ehdin kanske det finns nya infallsvinklar på livet, vem vet? Hockey gäller för maken och sonen på kvällen och dottern har tennisträning. Jag kan alltså sova hela kvällen utan att bli störd! Kommer nog att behövas.

En trevlig vecka önskar jag alla er andra!

Inga kommentarer:

 
- -