tisdag, september 26, 2006

Telefonsamtalsdag

Ny dag igen. Idag blir det några samtal angående gårdagens hemska brev. Kontrollen på AK Inkassotjänst AB måste ju bli bättre (gäller även Kronofogden som också missat att kolla). Hur stor del i det hela förlaget har vet jag inte än. Innan man skickar ut ett så viktigt brev måste man ju kolla att personnummer och namn stämmer överens med den som inte har betalt räkningen! Kvinnan som skrivit på kronofogdens brev såg säkert att det var fel personnummer, men eftersom hon har flera anmärkningar sen tidigare så brydde hon sig säkert inte om att rätta till det. Antaganden från min sida i och för sig, men en av de jag pratade med på kronofogden förstod varför kvinnan gjort som hon gjorde.

Känner mig fortfarande inte säker på att det kommer att ordna sig helt utan problem för mig. Peppar mig själv inför samtalen idag. Behöver även ha krafter kvar till eftermiddan´ eftersom jag ska med sonen till stan och köpa skor. Förhoppningsvis lyckas jag ordna en klipptid åt honom också. Delade meningar har vi om det behövs eller inte, men topparna behöver i alla fall klippas.

Uppdaterat 9:24

Jag har pratat med chefen på AK Inkassotjänst AB och hon var väldigt trevlig. Förstod att jag varit skakig och bad verkligen om ursäkt. Hon kommer även att vidta alla åtgärder som krävs för att alla uppgifter i alla register suddas ut. Hur det blir med det återstår att se, men jag har i alla fall lite större hopp nu än tidigare i morse. Felet berodde som i så många andra fall på den mänskliga faktorn. Jag hoppas att ingen annan ska behöva uppleva en sån´ dag som jag hade igår!

Uppdatering igen!
Länkar till tidigare och senare inlägg om ämnet:
CHOCK! & Måndagens kronofogdebrev igen

Inga kommentarer:

 
- -