lördag, augusti 26, 2006

Vi kan uträtta allt vi vill uträtta...

I tidningen "Lön & jobb 7/06" fanns den här texten med. (© foto Erik Yngvesson)

*~*~*~*
"Vi kan uträtta allt vi vill uträtta om vi ägnar oss åt det tillräckligt länge."
Orden är Helen Kellers, som själv uträttade stordåd trots sina funktionshinder. Vid 19 månaders ålder blev hon såväl blind som döv, vid 80 års ålder skrev hon boken "Ett ljus i mitt mörker." Vi behöver behöver varken göra cirkuskonster eller ge ut böcker för att göra stordåd - det räcker med att vara ljus i någons mörker.
*~*~*~*
Även om det ser mörkt ut många dagar försöker jag hitta någonting positivt som hänt mig varje dag. På något vis anpassar man livet till det man har möjlighet att göra. Det finns ingen som har ett perfekt liv och mitt är säkert mycket bättre än många andras. De dagar jag orkar jobbar jag med något som ger mig väldigt mycket. I det lilla kan jag hjälpa andra människor på andra platser av vår jord ett bra och värdigt liv. Jag kan inte rädda hela jorden, men många bäckar små...
I kväll ska vi på en konsert som jag hoppas blir helt fantastisk! Varma kläder och regncape behöver vi dock ta med. En kanna hett te respektive kaffe åker nog också med i ryggsäcken. Vi var faktiskt ut i går kväll också, oj va mycket jag gjort i sommar egentligen. Ett band som har otroligt bra texter spelade.
Ta vara på din dag - den blir så bra den kan!

Inga kommentarer:

 
- -