onsdag, augusti 16, 2006

Lite skitsnack

Denna blogg är ju tänkt att spegla vardagen för en med mag- och tarmsjukdom, så nu är det dags för lite skitsnack.

Dagens lunch blev vegetarisk korv med hackad gurka och ketchup, potatis och enkel tomatsallad. Jag försökte äta sakta och tugga noga, men som vanligt är det inte lätt. När jag ätit klart satt jag mig på balkongen i en Baden-Baden med en filt runt mig. Det var full fart i tarmen, det hördes, kändes och syntes. Efter trekvart var det klart - dags att göra sig av med lunchen. Rent logiskt finns det inte stora chanser att kroppen hinner ta åt sig någon näring under denna korta tid. Just nu är det lugnt, vid andra tillfällen får jag springa på toa 5-10 gånger innan det känns bra. Till slut tar jag en Citodon för att tarmen ska lugna ner sig.

Men vad är alternativet? Sondnäring för jämnan? Nej tack, det har jag provat och innan jag tar det igen ska jag vara riktigt dålig. Då blir livet mer att existera än att leva - trots allt väljer jag att äta riktig mat och leva.

Inga kommentarer:

 
- -