torsdag, augusti 17, 2006

Ökad förståelse för mag-tarmsjuka m.m.

Träffen igår blev en energikick, även om det börjde men en punktering på väg dit. Vi blev bjudna på fika och en härlig utsikt. Om inte regnet öst ner hade utsikten varit än mer underbar, men vädret är som det är.

Ikväll har jag målat trädgårdssoffan igen. Det behövs nog en tredje målning för att den ska klara av att stå utomhus året runt. Hoppas orken och vädret är på min sida i helgen då kan den bli klar.

Bloggen Mitt liv har varit duktig och hittat fler bloggare med mag- och tarmsjukdom. Min tanke med min blogg är att vi med mag-tarmsjukdomar tillsammans kan stötta ge tips till varandra. En annan tanke är att alla andra våra medmänniskor ska få ökad förståelse för hur våra liv kan se ut. Det syns ju inte utanpå. Läkare, sjuksköterskor, dietister, kuratorer, psykologer och alla andra proffesionella har ett sätt att hjälpa oss, men det kanske finns behov av att bara prata av sig med någon som har samma problem. Vi behöver inte ha samma sjukdom, symptomen kan ju vara likartade ändå. Fler idéer mottages gärna. Under den perioden jag använde sondnäring via näsan blev reaktionerna från andra mer förstående. "Det blev på något sätt min gipsade arm". (Rent allmänt är man ju inte sjuk om det inte syns...).

Om du är sjuk eller normalfrisk:
Gör det du kan av ditt liv - LEV! - ingen vet om det blir en dag eller 50 år till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju det som är grejen...Det syns ju inte utanpå...

 
- -