söndag, augusti 13, 2006

Bildcollage - kräftfiske


Jag kom i väg till stugan. Som väntat blev det en mager fångst. Sonen med kompis M fångade en kräfta som dessutom endast hade en klo. Tur att det finns kräftor att köpa i affären för den som tycker om dessa, andra gillar räkor bättre och det fanns också i affären. Förutom kräftor och räkor fanns det mycket annat gott att välja på. Grillat kött, korv, lax, potatissallad (flera sorter), tzatziki, dillsås, grönsakspaj, bröd och säkert något mer som jag glömt.

Eftersom jag inte äter kött, så åt jag lax med dillsås, tzatziki och bröd som vi gräddat på brorsans egentillverkade ”pizzagrill”. Det smakade toppen. Jag klarade natten med endast tre besök till utedasset under natten.

Lördagen har som vanligt mest ägnats åt att äta och sova. That´s life!

Inga kommentarer:

 
- -