torsdag, juli 20, 2006

Mindre värk och god mat!

Flera dagar med mindre värk! Härligt! Jag har kunnat vara med på de konserter som vi hade bokade biljetter till och även festen som våra vänner hade på lördagen. Riktigt vad värken kommer av vet jag inte men det är bara att följa med, inga tabletter hjälper ju.

På något vis känns det som om jag ska få uppleva det som jag är tänkt att få uppleva. Livet är nog uträknat att det som är meningen att jag ska göra/uppleva i mitt liv det kommer jag också att få göra/uppleva. Det finns ingen möjlighet att påverka livet. På både gott och ont kan man tycka. Tack vare sjukdomen har jag erfarenheter som ingen annan har, som kanske kan hjälpa någon annan som behöver råd eller på annat vis hjälp.

Eftersom barnen har varit på semester har jag och mannen provat lite ny mat. Vi åt en helt underbar soppa: Kall men het broccolisoppa med tomater och peperoncino som jag hittade hos Ilva på http://www.agliolio.blogspot.com (hon har även en receptregisterblogg: http://aglioliorecept.blogspot.com). Tills barnen kom hem gjorde vi även: Chokladkaka med ricotta och hallon som vi bjöd på. Ta en titt och provlaga något, jag kan nästan garantera att det blir underbart gott.

Inga kommentarer:

 
- -