söndag, juli 09, 2006

Bra och dåliga dagar...

De senaste dagarna har inte varit helt bra. I stort sett allt jag har ätit har runnit igenom på en gång. Jag har haft magknip till och från hela tiden. Det spelar ingen roll om jag äter eller inte, det gör ont i alla fall. Då kan jag fortsätta äta - så länge det inte är totalt stopp. Efter alla år har jag inte en "normal" smärttröskel, magknipen blir ju någon sorts vardag för mig.

Trots allt detta har jag varit med familjen på en konsert, på en av festivalerna i närheten. Vi har även grillat tillsammans med vänner. Det är skönt med vänner som man kan vara sig själv med. Kvällen blev väldigt bra, fint väder god mat från grillen och trevligt efteråt.

Många med kroniska sjukdomar skriver om sömnproblem. Mina egna sömnproblem tror jag beror på att min kropp inte utför så mycket fysiskt arbete, dessutom vilar jag ju mycket på dagarna. De dagar jag har varit mer aktiv är det lättare att somna normal tid på kvällen. Ganska självklart egentligen.

Mannen och sonen har tittat på VM-finalen, så jag har haft fri tillgång till datorn! Nu ska jag försöka sova, även om jag kommer att snurra flera varv i sängen innan jag somnat. GOD NATT!

Inga kommentarer:

 
- -