tisdag, september 30, 2008

Tjejkalas m.m.

Fotocollage på tårta, blåbärspaj, väggklocka och böcker.
I söndags hade jag mitt tjejkalas, lite försenat. Lyckades få till ett datum där vi kunde träffas alla fem igen. Hann till och med innan det är dags för nästa i tjejligan att fylla år...

Jag har ju förmånen att ha en personlig konditor i huset och hon fick fria händer. Det blev en smaskigt god gräddtårta fylld med ekologiska jordgubbar från i somras. Toppningen är hemgjord lemoncurd. (Hon provsmakade en köpt lemoncurd som mormor hade hemma, men den smakade citronmajonnäs!) Dessutom hade hon gjort god a blåbärsrutor med florsocker på. Banta det får tjejerna göra någon annan gång ;-)

Vi har ju en fast summa som vi köper present för, så av det jag lämnat förslag på så fick jag en underbar klocka i svart smide och gamalt utseende. Passar egentligen toppen bredvid en stor inramad planch med amerikanskt westernmotiv. Tyvärr sitter planchen i trappen och där har jag ingen större nytta av en klocka så nu sitter den i vardagsrummet. Kanske tavlan får byta plats framöver...

Dessutom fick jag två pocketböcker som jag hört och läst mycket positivt om. Återstår att se vad jag själv tycker.

Måndagen blev en sovardag till max.

Idag tisdag är jag lite mer vaken. Funderar t.o.m. på att åka iväg på något roligt till kvällen. Bestämmer mig när vi har ätit. Stekt ekotorsk med ekopotatis och en god kall gräddfilssås. Mums...

Inga kommentarer:

 
- -