måndag, juni 09, 2008

Mitt Paradis


Helgen har tillbringats i Paradiset. Skillnaden i år mot tidigare år är att det snart är vårt eget Paradis, inte bara något vi har tillgång till. Egentligen är det ingen större skillnad, men nu kommer vi att kunna göra de förändringar vi själva vill. Ingen av släktingarna kan bestämma hur dom vill att det ska vara, inga kompromisser mellan olika familjer...

Att vi fortfarande kommer låta de andra släktingarna övernatta och besöka utan begränsning är självklart. Betalningen får väl ske i form av vedhuggning och matlagning!

Jag har köpt en egen fristående toa, så att även jag kan sova kvar. Ingen behöver alltså väckas för att följa mig flera gånger till utedasset mitt i natten. Har provat den några gånger och det fungerar tillräckligt bra. Det som är problem är placeringen. Det finns ingenstans att ställa undan den. Det enda utrymmet med dörr är en liten, liten skrubb bakom öppna spisen. Golvytan är ungefär lika stor som själva toan... Så länge hoppas jag att övriga familjen sover djupt när jag använder den, och att andra nattgäster håller till i en annan stuga!

Första kvällen blev det lite stickning på bryggan. Jag och svägerskan tycker att flytbryggan ska flyttas närmare den fasta bryggan, så man kan sitta och ha ett ryggstöd när man stickar eller läser något. Brorsan däremot tycker att vi själva får flytta den, något som vi inte klarar av p.g.a. konstruktionen med järnrör till flytbryggan. Operation övertalning pågår. Brorsan kan ju ta hjälp av min man tycker jag.

Jag har inte kommit så väldigt långt på Juno Regina-sjalen, men den känns mjuk och skön så långt. Har använt knappt två nystan, så det finns tre kvar att sticka med. Känns som det blir lagom längd om jag använder alla fem. Ett och annat fel har jag upptäckt, men det orkar jag inte ändra nu. Ingen kommer att se dessa fel i alla fall när jag använder sjalen. Något jag behöver öva på också, allt behöver inte vara perfekt! Övning, övning...

2 kommentarer:

Anonym sa...

När kan vi komma????

monke

K sa...

Det blir ju semestertider snart så hör av dig! Det går säkert att ordna ;-)

 
- -