måndag, mars 31, 2008

I sista minuten...

Stckameras Mars-sockor Tropicana
Stckameras Mars-sockor Tropicana
Stckameras Mars-sockor Tropicana
Stckameras Mars-sockor Tropicana

Mars Tropicana-sockor är klara!
Jag gillar verkligen färgerna som är blandade i det här garnet. Speciellt den gröna, men alla färger kompletteras så bra. Jag blir glad bara jag ser dom.

Mönstret tycker jag också om när jag väl stickat det. Bilden som finns till mönstret tycker jag inte ger rätt bild av hur det ser ut. Kan tänka mig att det skulle passa att ha en mönsterrapport längs med ärmarna på en tröja eller på ett par vantar. Lite "solfjäder"-känsla tycker jag, kanske beroende på färgerna i mitt garn.

Det är första gången jag stickar i Fabel. Lyckades till slut ganska bra med att få ränderna lika på båda sockorna. Det som varken jag eller någon annan verkar förstå är varför jag inte kunde ta garnet inifrån nystanet till båda sockorna. Jag har alltså tagit garnet inifrån nystanet till den ena sockan, och utifrån till den andra sockan. Hade jag inte gjort det hade randningen blivit spegelvänd.

I efterhand har jag gjort en resår upptill, eftersom skaftet gärna ville rulla ner sig. Garnet är lite stickigt, men eftersom jag måste använda stödstrumpor så kommer jag inte att ha dom direkt mot huden.

Garn: Fabel från Drops/Garnstudio. 75% Ull-superwash 25% Polyamid. 50 g ca 205 m. Till ett par sockor gick det åt 73 gram.

Färg: Grönmelerad i flera glada färger.

Strumpstickor: 2.

Kolla gärna här på de andra deltagarnas färdiga sockor!

, , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tittar in hos dig...vilka läckra sockar vilket vackert garn å jag gillar färgen....Ha en fortsatt bra vecka !

Hannele på Hisingen sa...

Läckra sockar.

K sa...

elisabeth: Gillar också färgen :-)

hanneles paradis: Håller helt klart med!

 
- -