torsdag, februari 21, 2008

Paket med posten

Dagens bokskörd från posten.
För några veckor sedan skickade jag in medlemskap i bokklubben "Skaparglädje". Hade faktiskt glömt bort det, så jag blev glatt överraskad när jag kollade i brevlådan idag. Två böcker om stickning och en om choklad... Dessutom fick man en väska med lite Scrapbooking material. Jag hade även beställt bokstavsmallar till pepparkaksdeg eller att göra i marsipan.

Eftersom dottern fyllde år för drygt en vecka sedan så fick hon boken Läckert av Choklad (Dorthe Wessel) och bokstavsmallarna.

Stickböckerna var både och. Den första boken, Garn & Maskor Stickning för nybörjare (Arne Ubbe), kanske var bra med tanke på att jag suttit i soffan med dottern och stickat ikväll. De gånger jag sett henne sticka är väldigt lätträknade. Den andra boken, Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt (Lene Holme Samsøe) hittade jag några sjalar och en kofta som jag kan tänka mig att göra framöver. Har just börjat med ett annat stickprojekt som jag måste slutföra först... Sen är det ju snart mars och dags för Stickamera´s månadssocka!

Tanken är att jag ska gå ur klubben nu... De följande böckerna kommer ju inte att kosta 9,-/st !

1 kommentar:

Sanna sa...

Hej så här på fredagseftermiddagen :)
vilka fina böcker du hade fått!! min mamma som stickar, virkar, syr m.m väldigt mycket visade mig igår en bok om arm muddar, helt ny på marknaden och fantastiskt fin :) jag vet inte var man får tag i den men i tidningen hemslöjden finns den med....

 
- -