torsdag, juni 28, 2007

Fortsättning på dagen

Efter min väldigt aktiva förmiddag, blev det vila en knapp timme, före bankbesöket. Eftersom jag hade chaufför (mannen) och inte behövde ha ork till körningen tyckte jag att vi även kunde:

Köpa patroner (igen) till skrivaren, svart och cyan den här gången.

Hittade även ett nagellack till halva priset: Marja Entrich nr 8. Innehåller inte massor av kemikalier - Toppen!

En sväng förbi apoteket tyckte jag också att vi skulle eftersom jag hade slut på Resorb. Det är vätskeersättning för den som har diarré. Som med det mesta var jag väldigt skeptisk till något kemisk hopkok. Har i alla fall gett det en chans och det verkar bra. Om jag bara dricker vatten så dras framför allt salter ut ut blodet till tarmen, men med Resorb så tillförs salter och i bästa fall tas det upp av blodet! Bra va! Vet att Madde brukar använda det när hon har problem med stomin.

Eftersom jag hade glömt att tanka när jag åkte från tandläkarn blev det även ett stopp för det!

Bilresa 3½ mil t/r, men jag slapp ju köra!

Puh!!!

Inte konstigt att jag somnade så fort jag kom hem efter det.

Nu väntar vi på att sonen ska komman hem. Han och två kompisar tog cyklarna på bussen till stan mitt på dan. Problem blev det när dom skulle ta bussen hem - cyklarna fick inte plats i bussen! Bättre planering tack! Resultat: Dom får cykla knappt två mil hem! Har vi tur somnar han ganska tidigt i kväll.

Ny dag i morgon, inte lika fullspäckad som den här!

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Mie sa...

Tonåringar och planering;-)
Ha det fint!

K sa...

mie:
Ja vad säger man? Han kom i alla fall hem efter några timmar. Dom hade hittat någon skogsväg och stig så det blev ingen cykling längs riksvägen, lugnande tycker jag.
Tack det samma!

Anonym sa...

Tonåringar och planering, hm ja, men det är nyttigt att röra på sig *skratt*

K sa...

maria:
Tänk om jag hade sagt att han skulle cykla, då hade han väl tvärvägrat! Bra att dom rör på sig är det i alla fall.

 
- -