onsdag, april 25, 2007

Nyvaken

En riktigt trött dag.

I morse gick jag upp och förberedde dagen. Plockade i diskmaskinen (som mannen plockat ur innan han åkte till jobbet), körde i gång en mörk 40-tvätt. Några uppgifter har jag försökt behålla för att känna att jag kan och behövs till något.

När tonåringarna åkt i väg till skolan satt jag en liten stund vid datorn. Försökte komma åt PlusGirot för att kunna jobba - ur funktion. Somnade en timme innan hemtjänsten dök upp.

Städdag! Härligt efteråt!

Försökte hålla mig vaken medans dom var kvar. Somnade igen. Nu är jag än en gång vaken (kanske). Dags att laga omelett. Potatis och morot är färdigt, lax har jag kvar från igår. Både lax och ägg innehåller mycket albumin (tror jag). Försöker ju få upp albuminvärdet som jag skrev om tidigare. Svullanden i benen och fötterna är lika, men i morgon är det järndags igen och telefontid med läkaren. Får väl höra då vad som går att göra. Ett mindre vidrigt alternativ till sondnäringen är "näringsfestisarna", kanske jag kan tänka mig att acceptera dom. Vanilj och chokladsmak åtminstone. Alla andra smaker som jag provat smakar kemiskt. Beror nog på att smakämnet används i mediciner också.

Hb-värdet är faktiskt normalt men järnlagret är näst intill obefintligt. Troligen därför jag är så trött till och från. De dagar jag är tvungen att ta Citodon har jag en till orsak till att vara trött, men jag har ju inte tagit någon sån på flera dar nu. Om det dåliga albuminvärdet också ger trötthet vet jag inte.

Nu är det dags för omelett. Känner jag mig själv blir det gott, jag äter för mycket och somnar igen!

Ha en underbar dag!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

~ * ~

Inga kommentarer:

 
- -