söndag, april 08, 2007

EFIT 7 april 2007

09.35

Min konstruktion till "Blomman för dagen" att klättra på har förlängts.
Inte så snyggt kanske men det kommer ju att täckas med blommor
och blader snart så då blir ju hela konstruktionen gömd (och glömd).


09.38

Stockrosorna frodas i så-lådan.
Det börjar nog bli dags att plantera om i större krukor snart.
Någon som vet hur stora dom ska vara innan, är det dags nu eller?


11.06

Påskliljorna är på frammarch...
Var?
Ser du inte bladen som sticker upp några centimeter bland gräs och löv!?
Kanske blommar fint på midsommarafton?


11.57

Konst?
Grafitti?
Klotter?
Fint?
Fult?


12.36

Bananfodral!
Känns inte som det mest livsnödvändiga i min värld.


13.48

Vi åkte till COOP för att köpa möbler till balkongen...


14.31

...förutom möblerna blev det också tre kassar mat.
Möblerna passade utmärkt på balkongen utanför sovrummet.
Skönt att sitta där i solen på eftermiddan eller kvällen.



16.11 & 16.12

Kattherrens favoritplats - skogskanten.


16.28

Förberedelse till kvällens påskmiddag.
Hasselbackspotatis.


17.48

Färdigt att sätta sig till bords.
Hasselbackspotatis, grillad fläskkotlett/lax,
grönsaker, bearnaisesås och salladsdressing.
Enkelt och gott!



18.29

Avslutar EFIT-dagen med en tv-bild.
Kunskapskanalen visade en serie om "De kastlösa".
Kastsamhället är förbjudet enligt Indisk lag,
trots det följer FN kastsystemet i sina projekt!


Andra bloggar om: ,

~ * ~

5 kommentarer:

Lena Kleist sa...

Hej!
Dina stockrosor kan planteras om när det kommit ett till bladpar efter de första (Hjärtbladen. Men du får nog vänta till nästa år innan de blommar, de är tvååriga.
Lycka till i alla fall!
Kram från Lena och Totti

K sa...

lena: Tack för informationen. Jag som hade tänkt att få en fin vägg i sommar, men den som väntar på något gott... Hoppas dom överlever vintern så jag får njuta av blommorna nästa sommar! Kram!

Helena sa...

Kul med EFIT! Fina utemöbler, tycker jag. Hasselbackspotatis var grymt länge sedan, det blev jag sugen på nu...

Anonym sa...

Jo JAG vill ha banafodral! Det är ju super till barnens matsäckar! =)

K sa...

helena: Det var säkert ett par år sen vi åt det också. Smakade lika gott nu som då.

jenny: Finns på COOP, som du ser!

 
- -