onsdag, april 11, 2007

Balklänning

BalklänningIdag har jag varit med dottern och kompis C på stan för att kolla på balklänning. Det gick betydligt lättare och fortare än jag hade kunnat tänka mig. Endast 4-5 klänningar provades, och det stod ganska snabbt klart vilken som var favorit.

En grön axelbandslös klänning med små pärlor på livet och ett framparti med flera veck. Färgen är inte så lätt att få rätt på bilden, men i verkligheten var den väldigt fin. Avokadogrön kanske man kan beskriva den som, men frågar jag någon annan blir väl beskrivningen någon helt annan.

Om det hade varit aktuellt med balklänning för några år sen hade jag nog blivit väldigt besviken över att inte få sy den. Som läget är idag så har jag accepterat att det är nog bättre att hyra den här gången. Att sy är mitt största intresse, men det var länge sen jag gjorde det. Jag brukade fastna vid symaskinen på morgonen, framåt eftermiddan/kvällen kom jag på att jag glömt att äta. Då gick jag och hämtade en banan, och satte mig vid symaskinen och åt den samtidigt som jag kunde sy vidare...

Något som känns roligt är att jag börjar känna inspiration och lust att börja sy igen, tror även att jag börjar få lite ork och kraft till det. Idéerna börjar åtminstone spira i huvudet.

Andra bloggar om: , , , ,

~ * ~

Inga kommentarer:

 
- -