måndag, mars 12, 2007

Vardagsporslin

Trekantigt höganäsposlin i olivgrön färg
Nu har vi äntligen förnyat vårat vardagsporslin. Det blev trekantiga olivgröna tallrikar, assietter och djupa skålar från Höganäs.

För tillfället är det 20 % rabatt hos FabriksbutikenHöganäskeramik. Det som säljs i Fabriksbutiken är andra sortering, men det går ju att välja det som ser mest felfritt ut. Till vardags fungerar det ju även om det är en liten färgförändring eller något annat knappt synligt fel.

Vi passade även på att köpa åtta nya glas Joy med grön dekor från Boda Nova som passade till tallrikarna.

Det blir i alla fall mycket trevligare att duka nu när hela familjen (4 personer) får lika tallrik...

Andra bloggar om: ,

~ * ~

6 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert...
Gillar höganäs mkt..
Du vännen, det kommer dröja lite innan jag är fit for fight igen..
Ge inte upp...
Jag kommer tillbaka, jag måste bara låta allt ta sin tid och läka i lugn o ro..
Kramiz

K sa...

cinapina: Här ger vi inte upp! Ta gärna en titt på min bonad som finns i januaribloggen "Allt har sin tid"! Jag finns här när du vill. Kram!

Ella sa...

Å jag älskar Höganäs. Så stilrent och vackert.

natz sa...

jag är också ett fan av höganäs. gillar deras enkla design. jättefint :)

K sa...

ella: Funderade på att kanske köpa ditt porslin när jag läste om dina problem på bloggen, men nu har vi köpt detta GRÖNA. Tror jag/vi kommer att trivas bra med det!

natz: Enkelt men lite annorlunda med det trekantiga!

Anonym sa...

GUD, vad fint! VILL OXÅ HA! =)

 
- -