fredag, januari 19, 2007

Dagens bild - snö igen...


Det finns faktiskt tillfällen när även jag kan tycka om snön. Som idag t.ex när jag får sitta inne i värmen och jobba med den här utsikten från fönstret.

Knappa decimetern snö har vi fått de senaste dagarna. Någon enstaka gång går det rådjur här på gården. Utfodringen är byggt av en tidigare granne, men numer är det ingen som fyller på hö. Själv vill jag inte så gärna ha rådjur så nära, de har ju ofta mycket fästingar på sig, och dessa kan vi klara oss utan!

För några år sedan blev ett rådjur dödat alldeles i skogskanten bredvid utfodringen av ett lodjur. Tror att det finns ett kort på det, om jag hittar det ska jag scanna av det och lägga in här.

Till kvällen väntar konsert! Tillsammans med mannen, syrran och svåger. Innan konserten ska vi äta en bit mat någonstans.

* TREVLIGT * GOTT * VÄLBEHÖVLIGT *

En bra dag önskar jag dig!

~ * ~

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch och fy och bläääh! Hade hoppats slippa snö och kyla den här vintern. Jag har ju för sjutton knoppar på magolian. Nää fyyy, och nu får vinterkräksjukan sig en ordentligg skjuts oxå. Nä, vintern är bara till besvär... ;-)

Mildamakter sa...

Ha det så trevligt på konserten :o)

K sa...

jenny: Här snöar det idag igen. Fördelen (hoppas jag) är att det inte blir långvarigt - SNART VÅR!
mildamakter: Konserten var toppen!

 
- -