fredag, januari 12, 2007

Dagens bild - kattherren


Idag har det inte blivit mycket gjort. Känner mig som en zombie. Sov nog bara två timmar inatt. I flera veckor har jag sovit väldigt lite. Har ju varken sovit på natten eller dagen, tidigare sov jag till och från under dygnet, men inte nu. Jag kan inte räkna mig till den del av befolkningen som är "normal", men nu är jag inte ”normal” ens med mina egna referenser.

Trots bristen på sömn de senaste veckorna har jag varit pigg på dagarna. Tabletterna jag tar är ju inte uppiggande heller. Fattar ingenting just nu. På tisdag har jag tid för spruta igen, måste försöka få prata med läkaren då. Tyvärr finns det nog inte mycket att göra.

Det positiva med bloggen i det här fallet är att jag fått kontakt med några andra som inte har samma sjukdom men liknande besvär. Tack vare dom så går det lättare de dåliga dagarna - TACK för allt stöd!

Nu styr jag stegen mot sängen igen, tillsammans med mina två sovkompisar som också har sovit större delen av dagen. (Den ena fångade jag på bilden här ovan.) Tror dom blev chockade av all snö som kommit sen i går kväll - nästan en decimeter!

God Natt!

~ * ~

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med att inte sova känner jag igen. Det är märkligt att man ändå orkar dagen efter. Fast jag gissar att det är viss skillnad på vår ork. Men jag förstår exakt hur jobbigt det är att inte kunna sova. Hoppas att du får sova i natt och att du känner dig piggare imorgon.

Jag är lite avis på er snö. Här regnar det nu.

Anonym sa...

Ute och skidar? Sett min mejl angående bloggen?

K sa...

ella: I natt har jag sovit något bättre, skönt! Snön kan jag skicka till dig - om det vore möjligt. Mer än det vi har just nu behöver det inte komma är min åsikt.

anne-maj: Skidorna står nog fortfarande kvar hos mina föräldrar, har inte flyttat med mig i alla fall. Mejlet har jag sett, men inte hunnit tagit tag i det än.

 
- -