fredag, december 22, 2006

Kålrotsskinka


Va´ bra det är med alla bloggare! Jag tänkte inte göra någon kålrotsskinka i år, brukar inte smaka så bra tycker jag. Men efter att jag sökt runt bland olika bloggrecept fastnade jag för detta från Vegankrubb. En smakrik lag att koka den i gjorde stor skillnad mot mina tidigare försök. Rekommenderas varmt till dig som inte äter den vanliga skinkan. Koktiden för min lilla kålrot (300 g) blev också omkring en timme.

Mannen har kokat en vanlig KRAV-skinka till övriga familjen. Den har fått godkänt än så länge, väntar på griljering i morgon.

Hörde på Karlavagnen i går om vegetariskt alternativ till sill, gjort på aubergine. Jag har faktiskt handlat en sån´ idag, men inte haft ork att gör något. Får prova en annan dag. Alla överlever nog julen utan den.

Inga kommentarer:

 
- -