torsdag, december 28, 2006

En aktiv dag


Jag och mamma har varit på stan idag. En ganska sällsynt syn. Vi har väldigt olika smak när det gäller det mesta, men det fungerade otroligt bra. Jag har laddat i några dagar med druvsocker/salt-vatten och småportioner mat för att återfå lite krafter. Faktiskt har jag även ätit en otroligt god Pannacotta med jordgubbar, som dottern gjorde i onsdags till morfars födelsedag. Recept utan gelatin kommer om någon dag.

Vissa (inga namn) tycker att våra julgardiner borde bytas ut, så det var ett av målen under dagen. Till nästa jul blir det
Snögubbar
i mängder. Det kanske är enda sättet att få se någon snögubbe över huvudtaget, med tanke på den snöfattiga vintern. Jag har alltså - för mig - en stor utmaning under året, det ska sys tre gardinkappor av snögubbetyget. Två långa och en kort behövs. Bara raksöm och fålla, väldigt enkelt, bara orken finns.

För mina julklappspengar hittade jag boken: Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig av Bodil Malmsten. Jag har även beställt en Balansboll/Fitball/Pilatesboll för att börja träna lite. Den ska visst vara bra för ryggen, kanske det kan bli lite bättre med mina smärtor om jag kan träna lite varje dag här hemma - den som lever får se.


När jag får mycket ork skulle det vara kul att göra
Pepparkaksgubbegardiner
lika som jag vuxit upp med varje jul. Mönstret fanns visst i ICA-Kuriren någon gång på 60-talet, då min mamma sydde dessa! En jul med andra julgardiner hos mina föräldrar skulle inte vara en "riktig" jul!

Inga kommentarer:

 
- -