måndag, september 25, 2006

Tur att skogen finns

Vilken hemsk dag! Jag gick ut i skogen till sängen av mossa, för att återhämta mig från chocken av kronofogdens brev. Kattfröken följde efter och funderade nog vad jag gjorde där. Lugnande var det i alla fall. Ekorrfamiljen hördes, men syntes inte idag. Däremot låg det fullt av "kott-skruttar" kvar nedanför granarna.

Nu håller jag tummarna för att det inte blir något strul med det som hänt idag. Jag har inte ork att skriva och ringa hit och dit för att ordna eventuella efterdynigar. Jag har fullt upp med mitt liv som det är redan. Hade tänkt göra en del bokföring idag, som blivit efter de senaste två veckorna när jag varit inlagd m.m. Nu blev det inget av det, men det är en dag i morgon också. I kväll tar jag hjälp av min man med lite av det jobb som skulle gjorts idag utöver bokföringen. Ibland är det bra att det går att jobba alla tider på dygnet!

Inga kommentarer:

 
- -