söndag, oktober 26, 2008

Packa resväska...

Börjar bli dags att fundera vad som ska packas ner i resväskan.

Vad behöver jag för de närmaste 4-5 veckorna? Landstingets trosor och jätterockar i gräsliga färger är det som är skönast i början med ett 15-20 cm långt ärr mitt på magen.

Vad har jag som inte sitter åt runt midjan? Några kjolar, mysbyxor och långkalsonger. Sköna tröjor som sitter löst runt magen. Ja något sån´t får det nog bli. Sjukhusets kläder är det ju bara att slänga i tvättkorgen, men mina egna kan jag ju inte få tvättat där. Får nog inse att det blir landstingskläder den närmsta tiden. Jippiiii :-(

Stickning är i alla fall något som måste packas ner! Så fort huvudet fungerar skapligt och mor*finet inte ställer till för mycket så behöver jag göra något med händerna. Får se till att jag har något enkelt att börja med och ingen avancerad spetsstickning. Några böcker och mp3-spelaren packas också ner.

Egenmålad grön resväska.
Den äppelgröna resväskan målade jag inför en resa i sena tonåren. Från början är det en gamal brun resväska som jag fick från mormor och morfar. Materialet är lite "papp-aktigt", som resväskor var förr i tiden. Att GRÖNT varit favoritfärg länge går inte att ta miste på... Alldeles perfekt att ha en "egen" resväska, inte direkt stöldvänlig och den syns på långt håll bland andras bagage på flygplatser :-)

Tyvärr har den inte fått följa med på någon resa de senaste åren. Tror den är fylld med gamla barnböcker för tillfället.

Åter till funderingarna vad jag ska packa... Vad gör du en söndag i slutet av oktober?

Inga kommentarer:

 
- -