måndag, oktober 20, 2008

EFIT 20 oktober 2008


07.47
Förbereder en tvätt till hemtjänsten som kommer runt 9 - halv 10.


07.59 ~ Bonusbild
Kattfröken myser med mig i soffan.


08.32
För ovanlighetens skull - frukost till mig.
Ostmacka på lokalgräddat kravbröd, köpt i lördags.
YogiTea Choco med en skvätt grädde.


09.50
Matlagning i frukostTV.


10.50
Ugnskokt lax - min lunch.


11.59
Somnade i soffan.
Vaknade i sista minuten,
sj*ukta*xin kommer 12.20...


12.31
I ta*xin på väg till sjukhuset för att få järninjektionen.
Läkaren har beviljat sj*ukta*xi eftersom jag mår så mycket sämre.
Sist jag körde bil, somnade jag så fort jag kommit hem.
Sov tre timmar, helt slut efter koncentrationen av bilkörningen.
Det är nog bäst för alla om jag inte kör dessa långa sträckor...


13.42
Nya fräscha lokaler där jag får mina järninjektioner.
Helt underbar personal.
Tack vare det orkar jag åka så ofta.
Har åkt dit i 7½ år nu...


14.24
En annan patient har kommit från undersökning.
Möjlighet till lite avskildhet för den som vill/behöver.


15.44
Sitter och väntar på sj*ukta*xin för att åka hem igen.
Den ska komma omkring fyra.


16.58
Nyss hemkommen.
Tagit fram innehållet till kvällens soppa.
Lokalodlad potatis och morot, löken köpt i affärn.
Allt ekologiskt så klart.


17.33
Dags för dagens tredje medicindos.
Jag HATAR tabletter.
Mina ekologiska värderingar sätts på hårt prov,
men vad göra när man mår dåligt?
Den enda BRA är kapseln överst som
innehåller vitaminer och mineraler!


18.29
Grönsakerna kokar tillsammans med
grönsaksbuljong*, chilisås* och tomatpuré* och vitlök*.
(*= ekologiskt!)


19.16
Soppan klar att äta tillsammans med en klick gräddfil och skivad avocado.
Riktigt mumsigt :-)

Det var min EFIT-dag. Kvällen fortsatte med TV och bildredigering.

Vet ej när jag har möjlighet att delta nästa gång eftersom jag opererar mig om en vecka. Troligen blir jag borta 2-4 veckor. Jag är ju inte frisk efter min operation, som de flesta andra som opererar sig. Jag har ju fortfarande näringsbristen och alla andra problem som finns utan mage och tjocktarm. Har jag otur så har jag även en bit kortare tunntarm efter operationen. Hur det påverkar vet jag inte än. Det får väl visa sig. Behöver vara i skapligt bra skick innan jag orkar och klarar av att vara hemma.

Till nästa EFIT-dag önskar jag er alla ett bra liv!

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kikar in på din EFIT-dag. Vad god den där soppan såg ut! Stort lycka till med operationen!

Anonym sa...

Håller med föregående: soppan ser jättegod ut!

Får man fråga vad du har för diagnos? Jag har en liten femåring hemma som har varit dålig i tre års tid nu... Troligtvis UC men biopsin för 2½år sedan gav inget tydligt svar. Nu ska ha sövas igen och göra både koloskopi och gastro. Hoppas att vi får ett tydligare svar den här gången.

Lycka till på operationen!

K sa...

misen:
Välkommen och Tack för lyckönskningen!
Soppan var toppen god och så lättlagad!

evendim:
Välkommen och Tack även till dig för lyckönskningen!
Min diagnos är Bening Familjär Polypos. Extremt ovanlig som det verkar. Hoppas att sonen får må bättre framöver. Jag har också alltid varit sövd när dom har kollat i magsäcken, fungerar bäst så... Önskar honom all lycka!

Anonym sa...

Den 7:e november är det planerat till. Så det kan hända när som helst nu, eller om fyra veckor... Bara att vänta... :)

K sa...

misen:
Lycka till :-)

Anonym sa...

Hej...

jag har kikat in din efit dag :)

Usch sjukhus e inge vidare...

ha de gött.
// Gurkiss

Mildamakter sa...

Lycka till, ska tänka på dig! *kram*

Anonym sa...

Hejsan och tack för att du tittade in till mig!

Det var kul att följa din dag och den där första bilden var ju förbluffande lik en av mina.

Kram och ha en bra helg!
Ingrid

 
- -