söndag, januari 06, 2008

Mannens julklapp

Bildcollage från spadygn.
Året började härligt för oss. Jag hade lyckats få ihop till en spaövernattning till mannen i julklapp. En härlig halvkroppsmassage ingick också! Tyvärr gick dessa 25 minuter alldeles för fort.

Maten var helt underbart god! Jag lyckades äta upp hela Toast Skagen, men endast en minimal del av rödingen. Försökte äta väldigt sakta och tugga ordentligt, men hur gärna jag än ville fick det inte plats. Till det var dags för desserten hade det blivit lite mer plats så drygt hälften fick jag i mig.

Innan vi lämnade hotellet blev det ytterligare lite god mat. Perfekt inkokt lax med dillmajonnäs och en härlig räkmacka! Jag åt upp allt utom potatisen. Jag har tur som har "privatchaufför" eftersom allt blod behövs för att ta hand om maten och inte så mycket finns kvar att tänka med.

Drömmen är att kunna göra om detta någon mer gång. Jag har aldrig tidigare badat i bubbelpool, men kan gärna tänka mig att göra det igen. Senaste gången jag badade i pool var nog någon gång i högstadiet. Kloret och min torra hud kommer inte så bra överens.

Hur har början på 2008 varit för dig?

2 kommentarer:

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Gud vilken snygg tröja och fina vantar du har stickat... Blir så avis, jag kan inte sticka så där:) Låter suveränt med er inledning av det nya året, låter som en borgen för att det ska fortsätta bra och avslappnande oxå! Hoppas på det!

Här har året inletts med samma lika... Kanske det förändras under årets gång, jag hoppas så...

Har varit lite borta när det fäller kommentarer, men det är jag ju alltid när jag inte mår bra, som du vet... Jag tänker på dig!

Kram på dig

K sa...

g & l:
Tack! Dina kunskaper i badrums och köksutsmyckning kommer jag inte i närheten av! Tur det finns olika kunskaper hos oss människor ;-)

Spadygnet behövdes för att orka fortsätta livets berg& dalbana som ser ut att fortsätta även detta år :-(

Känner igen det där med kommentarer, jag har varit väldigt dålig på det själv. Ork och lust räcker inte riktigt till jämt.
Kram!

 
- -