lördag, oktober 27, 2007

Mannens sockor

Mannens blå sockor fotade framifrån.
Mannens blå sockor fotade mot höger insida.
Mannens blå sockor fotade mot vänster utsida och höger insida.
Måste ju visa upp mina första sockor någonsin! Eftersom mannen inte hunnit hem när jag var i farten med kameran igår, är det mina fötter som är modell. (Fungerar bra eftersom mannen i huset inte är storfotad.)

Köpte ett nystan Raggi melerat blått och ett enfärgat blått, så skaftet, hälen och tårna blev melerade. Foten blev enfärgad.

Till mig själv köpte jag ett melerat grönt och ett enfärgat mörkgrönt. Återstår att se hur jag kombinerar dessa färger. Innan jag börjar med mina sockor ska jag sticka ett par vantar till mig själv i Eco-ull. Skönt att försvinna in i garnet och stickornas värld när världen runt om kring mig är allt annat än lugn...

Mönstret till sockorna hittade jag på Järbo Garns hemsida (PDF-fil).

6 kommentarer:

natz sa...

raggsockor är bäst, riktigt hög mysfaktor på dom! :)

Pumita sa...

De ser varma och riktigt gosiga ut!

Cattis sa...

De blev ju jättefina! Stickade mycket förr - nu blir jag lite sugen igen.

Anonym sa...

Vad duktig du är!!! Jag stickade en del förr men det har inte blivit något av med det på många år... Så är det... Men det är skönt i ruggigt väder:)) Ha en bra dag, vännen! Kram

Anonym sa...

Jättesnygga sockor!

Anonym sa...

Jätte duktigt.
SJälv får jag panik bara jag ser ett par stickor numera. Trots att jag fick ihop en tröja en gång...
Nu blir det målande ist..
Inte lika nyttigt men kul..
XENA

 
- -