onsdag, augusti 22, 2007

Nästan bottennapp

Klassiskt rödvitt flöte på vattnet.Ingen rolig dag idag. Sonen börjar skolan i morgon och det har fortfarande inte varit klart om han ska gå om ett år eller fortsätta i en ny klass i "rätt" årskurs!

Jag har skrivit och ringt många samtal, för att få någon rätsida på allt. Vissa är väldigt hjälpsamma medans andra är som stenar, totalt oförmögna att ta in fakta. Den "fakta" dom baserar sig på är minst 1½ år gammal, och det som fortfarande ska gälla! Att vi kommer med ny fakta som är dagsfärsk går inte att acceptera, vi är ju inga pedagoger, bara föräldrar!

För en timme sen, runt halv 11 tror/hoppas jag att vi kommit fram till en lösning som kommer att fungera. Sonen byter klass och går vidare i rätt årskurs.

Hoppas, hoppas det blir ett bra beslut!

Inget går ju att förutse, men i efterhand vet man vad som varit rätt. Tänk om man visste...

Ovisshet och oro tär. Mitt läkarbesök och järnsprutan idag blev inte helt som planerat, men jag hann i alla fall få en järnspruta av två.

Nu tänkte jag gå och lägga mig för att samla kraft inför morgondagen. Orkar tyvärr inte svara på några kommentarer i kväll, men det kommer fler dagar. Tusen tack till alla som kommenterat, så länge. Skönt att veta att ni finns därute.

Godnattkram!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med allting och hoppas det blir bra. Det är ju så svårt att veta på förhand.

Har katten kommit hem än?

**MY LIFE** sa...

Hoppas nu allt blir bra.
Tänker på dig även om jag inte är inne här precis varje dag.
Liiiite körigt nu..
Men efter denna helgen så har jag passerat en milstolpe o ska se framåt igen..
Kram vännen
XENA

K sa...

matildas fikarum:
Det verkar, efter första dagen som att det blir bra. Fortsätter att hålla tummarna. Kattherren har vi fortfarande inte hittat. Försöker även här att hålla modet uppe. Hoppas att han är på väg hem. Han har ju gått hem från mamma och pappa tidigare och katter är ju bra överlevare - vi hoppas :-(

xena:
Tack för det! Jag håller alla tummar och tår för dig på söndag. Du kommer att fixa det alldeles utmärkt i förhållande till dig! Glöm inte det! KRAMAR!

 
- -