söndag, juli 01, 2007

Musik i natten

Sent i kväll åkte vi många mil för att lyssna på en av sommarens höjdpunkter: reggae. En tradition sedan slutet av åttiotalet för mannen och mig är att åka på minst en spelning varje sommar.

När barnen blev lite större fick dom också följa med eftersom det var utomhus och ljudvolymen inte blir lika hög som inomhus. Mot slutet av spelningarna fick jag följa med sonen till en bänk så han kunde lägga sig och sova.

Collage från kvällens musikupplevelse.
Ikväll var dottern och kompis C med. Vädret var grått och trist, men regnet hade i alla fall upphört. Konserten var bra i det stora hela men lite minus för dåligt ljud till och från. Jag spelade in några små filmsekvenser som jag tänkte lägga in på bloggen, men... Nu när jag har möjlighet att lägga in film så pajar kameran! Mitt i en inspelning blir det "Systemfel"! Det går att spela upp i datorn, men ljudet är fruktansvärt. Så dåligt att jag helt tagit bort dom från datorn! Synd.

Ett smakprov på en av texterna har jag inlagt sen tidigare: VARA. Många fler tänkvärda texter finns till medryckande musik.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

http://blogg.northmountains.com

Reggae är alltid rätt i sommaren måste jag säga, en skön nattlåt som alltid funkar är
MBMA - småsaker! kolla in det
http://blogg.northmountains.com

 
- -